Wycieczka do Palma de Mallorca – stolicy Majorki

Z S’Arenal – miasta, w którym się zatrzymaliśmy przejazd do Palmy trwał ok. 30 min. Jak to w stolicy, znajdziecie tam wiele sklepów, restauracji, pięknych fontann, mini parków miejskich czy uroczych kawiarenek.

Chodząc uliczkami Palmy, czułam się trochę jak w Wenecji. Choć nigdy tam nie byłam, to Palma kojarzyła mi się z tą Wenecją, którą widywałam na zdjęciach. Kiedy zgubisz się w uliczkach tego miasta, tak krętych i wąskich, dużo frajdy sprawi Ci szukanie drogi powrotu.

Sam spacer po tej plątaninie to świetna atrakcja, ale zobaczyć tam możecie też piękne zabytki tak jak katedrę La Seu, gotycki zamek czy bazylikę. W centrum pospacerować możecie po długich promenadach przy których przesiadują grajki i czy to grą na gitarze czy na akordeonie nadają wyjątkowy nastrój miastu.

Palma to wyjątkowo ładne miasto, na którego zwiedzanie warto przeznaczyć trochę więcej czasu.

• urocze uliczki Palmy
  • Kręte uliczki w Port de Soller.

Z Palmy do Sóller

Do Sóller zabrał nas zabytkowy tramwaj. Był to drewniany pojazd bez szyb, z klimatycznym wnętrzem, które niesamowicie potęgowało miły nastrój przejażdżki wśród tak urzekających krajobrazów, tworzonych zarówno przez góry, jak i lazurowe morze.

Co jakiś przejeżdżaliśmy przez kilkukilometrowe tunele, gdzie na czas przejazdu w tramwaju zapalało się bardzo klimatyczne oświetlenie.

Sóller

Sóller leży w jednej z majorkańskich dolin. To otoczone górami miasteczko robi niesamowite wrażenie. Myślę, że to najpiękniejsze miejsce, które mieliśmy okazję zobaczyć na tej wyspie. Góry i morze obok siebie. Czego chcieć więcej?

• Nasza mała plażyczka :-)
  • Port de Soller

W dzień, w który odwiedziliśmy Sóller, temperatura była bardzo wysoka. Uporczywie szukaliśmy więc czegoś na ochłodę. Wreszcie znaleźliśmy cukiernię i zamówiliśmy pyszny, ochładzający deser o nazwie owego miasteczka (więcej w artykule o jedzeniu na Majorce). Po zjedzeniu, udaliśmy się na plażę i leżeliśmy wśród tłumu ludzi, co chwilę wchodząc do wody, by choć trochę się ochłodzić.

Spacer po Sóller to podobnie jak w Palmie gubienie się w krętych uliczkach. Z tym, że w Sóller możecie przy tym podziwiać ogródki Majorkańczyków z tysiącem drzew cytrusowych.

romantyczny spacerniak

urocze uliczki Palmy

Welcome to Palma!

Palma de Mallorca

Jeden z wielu placów w Palmie.

Palma nocą.

Przejazd zabytkową kolejką z Palmy do Soller. Widok zza okna.

Soller. Jesteśmy na miejscu! :)

Spacerek po Soller.

Dojeżdżamy do Port de Soller :)

Port de Soller

Port de Soller.

Port de Soller. Jedna z piękniejszych plaż na Majorce (z tych ogólnodostępnych).

Port de Soller. Piękna plaża.

Port de Soller. Przystanek żaglówek, jachtów i innych statków/stateczków.

Na trasie Soller - Palma. Akurat pokonujemy góry! :)

urocze uliczki Palmy

O autorze

Lubię uciekać daleko w świat, nie mówiąc o tym nikomu, wracać z tysiącem zdjęć i głową pełną wspomnień. Na ogół możecie znaleźć mnie w górach, które cenię najbardziej.