Przejażdżka przez Wielkopolski Park Narodowy

To nie jest nasza pierwsza wizyta w Wielkopolskim Parku Narodowym, jednak lubimy tu wracać. W okolicach Poznania to jedno z lepszych miejsc na rowerowe wypady. No i to też już najwyższa pora, by zacząć trenowanie kondycji przed dalszymi, zagranicznymi wyjazdami, które już wkrótce.

Rowerem przez Wielkopolski Park Narodowy

Mieszkamy na południowym-zachodzie Poznania Poznania, skąd do parku jest bardzo blisko. Co lepsze, nieopodal naszego mieszkania zaczyna się ścieżka rowerowa biegnąca przez Komorniki do Szreniawy. Chwilę później jesteśmy na terenie parku, przez który wiedzie już tylko droga zwana Greiserówką oraz setki ścieżek leśnych, głównie dla pieszych. My trzymaliśmy się ulicy aż do jeziora Góreckiego.

Trasa wycieczki z początku była bardzo podobna do tej zeszłorocznej. Nawet zrobiłem podobne zdjęcie dla porównania. Od tamtej pory udało się zmienić obiektyw na lepszy, rower na lepszy, dokupić sakwy rowerowe oraz torbę na kierownicę. W sumie to nawet plecak wymieniłem, bo poprzedni się zepsuł :) To tyle jeśli chodzi o nasze przygotowania do tegorocznych wyjazdów.

Wielkopolski Park Narodowy, wjazd od strony SzreniawyJeden z rowerów gotów do podbojów świata!

Wielkopolski Park Narodowy, wjazd na teren parkuNa wjeździe do Wielkopolskiego Parku Narodowego widnieje mapka oraz krótkie przedstawienie najciekawszych miejsc w parku.

Z tego też miejsca rozciąga się świetna panorama na znajdującą się tutaj polankę:

Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w SzreniawieNastępnie skierowaliśmy się w kierunku Szreniawy, gdzie podobno miała być wieża widokowa. Wieży nie było, ale za to wstawiamy zdjęcie Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w tej samej wiosce.

Wielkopolski Park Narodowy - wjazd od SzreniawyMuzeum w Szreniawie sobie odpuściliśmy, wracamy na Greiserówkę.

Wielkopolski Park Narodowy, jezioro GóreckiePo około 6 kilometrach jesteśmy nad jeziorem Góreckim. Warto było ruszyć się sprzed komputera dla takich widoków!

Na terenie parku minęliśmy jeszcze kilka punktów wartych uwagi, m.in. symboliczne głazy, jezioro Żabiak czy jezioro Kociołek. O miejscach tych już pisałem przy wcześniejszej wizycie w parku.

• Wielkopolski Park Narodowy, Głaz poświęcony Franciszkowi Jaśkowiakowi
  • Wielkopolski Park Narodowy, jezioro Kociołek

Wielkopolski Park Narodowy, panorama na wjeździe do parku

Wielkopolski Park Narodowy, Studnia NapoleonaStudnia Napoleona. Znajduje się przy dawnym trakcie handlowym, który wiódł z Poznania na zachód, w kierunku Prus i Francji. Legenda głosi, że Napoleon Bonaparte posłał tu adiutanta po wodę, która okazała się smakować jak szampan. Zjawisko zamiany wody w szampana ma się tu zdarzać raz do roku o niewiadomej porze. Podczas naszej przejażdżki nie smakowała jak szampan.

Wieża widokowa i glinianki w Mosinie

Kolejnym celem naszej wycieczki była Mosina, gdzie znajduje się między innymi wieża widokowa z panoramą na Wielkopolski Park Narodowy, Mosinę, Puszczykowo, lasy Nadleśnictwa Konstantynowo oraz przy sprzyjającej pogodzie także na Poznań. Wieża ma wysokość 16.97 m i znajduje się na Górze Pożegowskiej, 132 metry n.p.m.

Wieża widokowa w Mosinie

Mosina, Glinianki

Widok z wieży widokowej w Mosinie

Mosina, teren GlinianekPo chwili napawania się widokami zwijamy graty i lecimy do ostatniego już celu wycieczki…

Dęby Rogalińskie

Z Mosiny można dojechać tutaj Rogalińskim Szlakiem Rowerowym albo ruchliwą ulicą szybkiego ruchu. Szlak nie jest jednak oznakowany, więc jechaliśmy ulicą. Nie było to przyjemne doświadczenie, ale jak się później okazało, warte poświęcenia.

Rogaliński Park Krajobrazowy na terenie którego znajdują się Dęby Rogalińskie to zdaje się bardzo popularne miejsce. Być może to przez znajdujący się tutaj pałac w Rogalinie? Z drugiej strony same dęby mają również bardzo bogatą historię. Najpopularniejsze z nich mają nawet swoje imiona: Lech, Czech i Rus.

• Rogaliński Park Krajobrazowy

Rogaliński Park Krajobrazowy, Dęby Rogalińskie

Rogaliński Park Krajobrazowy, Dąb Rogaliński

O autorze

Z zawodu programista. Po pracy biegam, piszę, czytam. Lubię wyzwania, zimne miejsca i aktywne spędzanie czasu!