Najlepsze górskie szlaki po Karkonoszach

Karkonosze mogą oczarować wieloma kombinacjami wypraw w góry, gdzie znajdziesz naturalnie piękne krajobrazy. W niniejszym wpisie zabierzemy Cię w najbardziej charakterystyczne i najpiękniejsze miejsca tego regionu – zapraszamy do wyprawy!

W przedostatni dzień naszego pobytu zaskoczyło nas słońce. Wyprawę zaczęliśmy znowu od czarnego szlaku i ponownie mijaliśmy Wodospad Szklarki. Tego dnia naszym celem były: Łabski Szczyt, Śnieżne Kotły oraz Szrenica. Droga do hali pod Łabskim szczytem to najpiękniejszy szlak jakim miałam okazję do tej pory iść. W zasadzie przez całą trasę, wchodziliśmy po skałach pomiędzy którymi spływała woda. Cudownie było skakać ze skały na skałę i nasłuchiwać coraz to wyraźniejszego dźwięku szumiącej rzeki. Im dalej pod górę, tym więcej wody, aż w końcu nie obeszło się bez zanurzenia nogi.

• Szklarska Poręba: na trasie do Łabskiego Szczytu

Zatrzymaliśmy się na Hali pod Łabskim szczytem, by coś przekąsić. Po chwili ruszyliśmy dalej, by podbić Łabski Szczyt (1472 m n.p.m.). Szlak był ciężki do przejścia. Góra była stroma i skalista. W dodatku im wyżej, tym zalegało więcej lodu. Z łatwością można było się tam poślizgnąć i zjechać w dół. Sporo osób wchodziło tam z rakami co ułatwiło im przejście po lodzie.

Z Łabskiego szczytu, ścieżka prowadzi do Śnieżnych Kotłów, nad którymi również zalegała mgła (mgliste dni panują tam przez większość roku).

Szklarska Poręba: Łabski Szczyt i okolice :)

Dojście na szczyt Szrenicy to chyba najłatwiejszy, najmniej męczący i najkrótszy szlak (od Łabskiego Szczytu). Na całej ścieżce rozciągają się deski, po których idzie się wygodnie i prosto. Po drodze zahaczyliśmy również o Czechy :-)

Szklarska Poręba: udało się dotrzeć i do Czech :)>

Na szczycie Szrenicy znajduje się schronisko, a widok z tego miejsca jest przepiękny. Mimo tego, że zalegała tam mgła, widziałam przez nią kontury otaczających nas gór.

Wracaliśmy czerwonym szlakiem, ponownie przechodząc obok Wodospadu Kamieńczyka, a już prawie będąc w centrum, zwiedziliśmy Krucze Skały stworzone przez dwie skalne, duże wychodnie granitowe. Zachodnia opada ku rzece 35 metrowym progiem – z punktem widokowym. Po Kruczych Skałach możesz się wspinać pod okiem instruktorów Szkoły Quasar, a także przejść nad przepaścią między dwoma skałami.

Ostatnie chwile relaksu, czyli spacer pod Chybotek i na Złoty Widok

Na ostatni dzień zostawiliśmy najlżejszą trasę. Doszliśmy niebieskim szlakiem do Chybotka, czyli jak sama nazwa mówi chybotającego się kamienia. Nie był on mały, bo wraz z innymi kamieniami mierzy kilka metrów. Co więcej, wsparty w dwóch miejscach, wyglądał tak jakby miał zaraz spaść. Legenda głosi, że skały te zamykają wejście do podziemnego skarbca.

Szklarska Poręba: Chybotek

Podążając dalej niebieskim szlakiem, dotarliśmy do Złotego Widoku. Nazwa tego miejsca doskonale do niego pasuje. Jest to punkt z którego rozpościera się malowniczy widok na Szrenicę i Śnieżkę. W tle krajobrazu widać przeróżne drzewa porastające góry, o żółtych, czerwonych, pomarańczowych i brązowych liściach, idealne do odwzorowania na papierze.

Szklarska Poręba: na trasie do Łabskiego Szczytu

Szklarska Poręba: Złoty Widok

Szklarska Poręba

Szklarska Poręba: Łabski Szczyt i okolice :)

Szklarska Poręba: na trasie między Łabskim Szczytem, a Śnieżnymi Kotłami

Szklarska Poręba: trasa powrotna ze Szrenicy

Szklarska Poręba: udało się dotrzeć i do Czech :)

O autorze

Z zawodu programista. Po pracy biegam, piszę, czytam. Lubię wyzwania, zimne miejsca i aktywne spędzanie czasu!

Strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką cookie.